Wiele
Tegnologie gee Audi Q3 die voorsprong
Jannie Rossouw, motorliefhebber en besoekende professor, Wits Besigheidskool
Gepubliseer: 12 Maart 2024
MAN-vragmotors en -busse is ’n bekende gesig op Suid-Afrikaanse paaie. Minder bekend is dat MAN ’n monteringsaanleg in Pinetown in KwaZulu-Natal het.
MAN is die afkorting vir Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG in Duitsland. Hierdie Duitse vervaardiger is deel van die wêreldwye Volkswagen-groep, wat ook verskeie ander handelsmerke besit.
Ek het met groot opgewondenheid die Hatfield Motor Group se MAN-handelaar in die ooste van Pretoria teen die N4-snelweg besoek. My eerste kennismaking met vragmotors en busse en met die mense van die MAN-span was baie insiggewend.
Vragmotorverkope is afhanklik van die mense wat professionele en effektiewe ondersteuning aan kopers en eienaars bied. Die verkope van vragmotors verskil heeltemal van motorverkope. Voornemende kopers kom selde na die handelaars – handelaars moet kopers vir vragmotors gaan soek.
Handelaars gee ook deurlopende naverkoopdiens. ’n MAN-vragmotor se eienaar word dus nie in die steek gelaat nie.
Die MAN-reeks het my verbaas. Al die beste toerusting wat in duur motors is, is standaardtoerusting op die MAN-reeks. Die lys is lank en sluit aktiewe spoedbeheer, lugreëling, radarbeheer vir spoedbepaling van ander voertuie en ’n raakskerm in. Die toerusting is gefokus op die gemak van die bestuurder en op veiliger padgebruik.
Spesialiskennis van kommersiële produkte is belangrik om die regte voertuig vir elke aanwending te identifiseer. Ek was verbaas om van ’n keuse tussen staalvere en lugvere op vragmotors te hoor. Elke veerstelsel is ontwerp vir spesifieke aanwendings.
Vragmotors met lugvering ry baie sagter en word gebruik vir padvervoer oor lang afstande. Lugvere werk egter nie op slegte grondpaaie nie.
Hierdie voertuie is duur (tot soveel as R2,6 miljoen sonder BTW vir ’n groot MAN), met tot dubbel soveel vir ’n leunwa en sleepwa. Hierdie kapitaalbelegging moet aan die beweeg bly om inkomste te verseker. Naverkoopdiens is dus van die allergrootste belang vir vragmotoreienaars. ’n Moderne werkswinkel soos by die MAN-handelaar wat ek besoek het, verkort die dienstydperk vir voertuie wat baie ure op die pad deurbring.
Die vriendelike personeel van Hatfield Motor Group se MAN Truck and Bus-agentskap het die vragmotors vir my gewys en met my daarin rondgery. Dit was só opwindend, ek het dit oorweeg om self ’n kode 14-bestuurderslisensie te kry.
Die wenner van die R3 000-koopbewys in Februarie was Renier Jacobs van Brits.